Opis
Innowacyjny, energooszczędny syntetyczny (zawiera PAO) olej silnikowy o niskiej lepkości opracowany dla najnowszej generacji turbodoładowanych silników wysokoprężnych pracujących w trudnych warunkach, wykorzystujących paliwo o bardzo niskiej zawartości siarki (15 ppm lub mniej) i wyposażonych w systemy oczyszczania spalin: SCR, EGR i DPF. Zapewnia ochronę silnika zgodnie z EPA 2010 i GHG 17. Opracowany w celu spełnienia wymagań Volvo i Daimler.
Właściwości produktu:
– Poprawia oszczędność paliwa (do 0,5% w porównaniu z olejami 10W-30 i do 1,3% w porównaniu z olejami 15W-40) i ma wydłużony okres wymiany dzięki zwiększonej stabilności ścinania i bardzo niskiej lotności;
– Unikalna syntetyczna baza o niskiej lepkości najwyższej jakości, w połączeniu z unikalnym pakietem dodatków i modyfikatorami lepkości, zapewnia zwiększony wskaźnik lepkości i niezrównane właściwości przeciwcierne, przeciwzużyciowe i przeciwzatarciowe, co znacznie wydłuża żywotność maszyn we wszystkich, nawet najbardziej ekstremalnych, trybach pracy w wystarczająco szerokim zakresie temperatur otoczenia i zapewnia niezrównaną stabilność ścinania;
– Syntetyczna baza, specjalne środki powierzchniowo czynne i rozbijacze TBN zapewniają olejowi zwiększoną stabilność utleniania termicznego, doskonałe właściwości dyspergujące detergenty i niską zawartość popiołu, co skutecznie ogranicza tworzenie się węgla i lakieru, zapobiega tworzeniu się osadów wszelkiego rodzaju i utrzymuje oddzielne części silnika, zwłaszcza grupę cylinder-tłok, w idealnej czystości przez cały okres między wymianami;
– Dzięki bazie zawierającej PAO o niskiej lepkości ma doskonałe właściwości niskotemperaturowe, w tym niską temperaturę płynięcia, co zapewnia doskonałą pompowalność oleju i zwrotność elementów silnika w niskich temperaturach, łatwy „zimny rozruch” (do -45 °C) i zmniejszone zużycie rozruchowe; – Skutecznie chroni poszczególne części silnika przed wszelkiego rodzaju korozją;
– Skutecznie zapobiega wzrostowi siły ścinającej podczas pracy spowodowanej wzrostem lepkości na skutek dyspersji sadzy;
– Utrzymuje wydajność układów oczyszczania spalin przez długi okres czasu, wydłuża ich żywotność i zmniejsza straty spowodowane zapychaniem filtrów cząstek stałych (DPF).
Przeznaczony do silników z 2021 r. i nowszych montowanych w pojazdach drogowych (ciągniki dalekobieżne, autobusy itp.), terenowych (budowlanych, górniczych, rolniczych) i specjalnych producentów europejskich, amerykańskich i azjatyckich spełniających wymagania Euro VI i EPA 10, gdzie wymagany jest poziom wydajności API FA-4. Oleje tej kategorii nie są zamienne i wstecznie kompatybilne z olejami kategorii CK-4 i jej poprzednikami. Mogą być stosowane w lekkich silnikach wysokoprężnych i w silnikach wysokoprężnych bez filtrów cząstek stałych (DPF).